Lauras.reismee.nl

Eerste dagen Bangkok

Ik dacht er ‘even snel' wat foto's op te gooien, maar dat duurt nu zo lang dat ik net zo goed een verhaaltje kan typen. Ja jullie lezen het goed, ik heb het overleefd! De reis viel erg mee, hoewel ik wel weer even terug naar binnen gevlucht ben toen er op het vliegveld in Bangkok allerlei taxichauffeurs op me af kwamen ‘Want taxi?' Ik had al wat backpackers aangesproken om een taxi te delen, maar allen wachtten op een vriend of hadden een andere bestemming. Na een dappere poging tot het uitzoeken hoe ik met de trein en bus bij mijn guesthouse kon komen, ben ik toch maar op het aanbod van de taxi's in gegaan en twee minuten later lag mijn backpack achterin en zat ik voorin naast Mr. Pimpa.

Tijdens de vlucht heb ik weinig kunnen slapen dus ik was blij toen we er na 1,5 uur rijden waren. Ingecheckt en mijn kamer bekeken: erg netjes en perfect om even bij te komen. Meteen wat eten (chips) en water gekocht bij een winkeltje aan de overkant en drie uurtjes gaan slapen. Op het vliegveld had ik al een Thaise simkaart gekocht, dus Marlou was blij verrast toen ik haar belde. ‘s Avonds in de lobby een Duits meisje (Marlena) aangesproken die net binnen kwam. Meteen afgesproken om de volgende dag na het ontbijt op pad te gaan. We vertrokken om 10 uur en waren om 20.00 uur pas weer thuis, dus een hoop gezien en een gezellige dag gehad. Het eerste Thaise eten op en een heerlijke Pineapple Shake, in de tuktuk gezeten en afgezet bij een shop waarna de tuktukdriver weg was haha. Daarna met de volgende driver open kaart gespeeld, vrijwillig een shop bezocht om hem te helpen maar daarna voor een klein prijsje een heel stuk rond gereden. We hebben de zonsondergang gezien bij Wat Pho en zijn toen richting het guesthouse gegaan om Marlou en Hilde op te wachten. Zij wilden eigenlijk naar een ander hostel maar besloten na vijf teleurstellingen om hierheen te komen, voor mij natuurlijk wel gezellig! 's Avonds een drankje gedaan om even bij te kletsen en wat gegeten. De dag weer het een en ander bekeken en een leuk dagje gehad, lekker gegeten. We dachten op Khaosan Road te zijn, maar het bleek een ander veel leuker straatje. Khoasan Road viel daarna daarom maar wat tegen. Vandaag moesten we al om 7.00 vertrekken voor een tour naar de floating markets. Lekker toeristisch maar desondanks veel moois gezien.

In de tuk-tuk met een lychee-ijsje.

Bij Grand Palace (warm in lange kleding)

Eerste Thaise Lunch (mmm)

Met Marlena, Hilde en Marlou bij Wat Arun

Ik heb dus al een hoop gedaan en heb het naar mijn zin, maar moet natuurlijk nog wel wat wennen. Ten eerste is het hartstikke heet en benauwd, ik moet om de paar minuten de zweetdruppels van mijn hoofd afvegen. En ik heb last gehad van een jetlag waardoor ik de eerste nachten tot minstens 3 uur wakker lag. Maar dat went allemaal nog wel. De mensen zijn hier echt super vriendelijk en behulpzaam, het eten is lekker, alles is goedkoop en het was heel leuk om zo snel na de start van het avontuur Marlou en Hilde om me heen te hebben! Zij zijn nu Saskia en Igor ophalen op het vliegveld en morgenvroeg haalt Marlou haar vriend Tim op om mee verder te reizen en nemen we afscheid, want ik vertrek smiddags met Lisanne met de nachttrein richting het zuiden en Hilde gaat zondag weer naar huis. Ik heb veel zin in het zuiden want daar is het in plaats van 38 ‘maar' 34 graden en kan ik lekker verkoeling zoeken bij het water.

Omdat het echt uren duurt om foto's op deze weblog te zetten, heb ik een aantal foto's flink verkleind en op een aparte website gezet: http://tiny.cc/y8czbw.Tot snel maar weer!

Prachtig Wat Pho

Reacties

Reacties

Patricia

Wat leuk om te lezen dat je het de eerste dagen goed naar je zin hebt gehad! Het doet mij weer denken aan de eerste dagen met Maartje in Bangkok. Veel nieuwe indrukken en de hitte!
Geniet ervan en ik ga je reisverhalen volgen en wie weet, tot ziens!

Laura (mmm)

Genoten van je verhaal! Klinkt heel goed allemaal (behalve de hitte, maar daar wen je wel aan). En leuk dat je Marlou en Hilde hebt gezien! Zo gaaf dat je daar nu echt bent. Mooie foto's ook! Lekker veel goud.

Veel plezier in het zuiden! X

Ellen (je nichtje)

Leuk om te lezen dat je het al zo erg naar je zin hebt! Zo te horen heb je al veel kennisen om je heen.. :) Een hele fijne reis nog.. en wat leuk zeg nu al fotootjes enzo hihii

je oude pa

Pfffffffffffffff niets aan de hand? alles gaat goed met je? ohhhhhh wat 'n opluchting zeg! Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen en dat je het zo goed naar je zin hebt, ook lekker dat het eerste hotel zo goed bevallen is, dat heb je wel nodig na zo'n reis. Leuk geschreven eerste verhaal uit het verre Thailand er zullen nog vele verhalen volgen. Avontuurlijk hoor! Nou, veel plezier, geniet er van en we kijken uit naar je verdere verhalen en de foto's. Doeiiiiiiiiiiiiiiiii Groeten van Pa.

Je Geheime Aanbidder

Hahaha wat een goeie namen geeft iedereen hier op! Superleuk stukje en fijn om wat foto's te zien. Ik moest ook heel hard lachen om het stukje 'met wat eten (chips)'. Goed bezig Lau! ;) xx Ann

Henny

Hoi Laura wat een goede start al ga zo verder
leuke foto's!!!
groetjes uit Aarle

Je grote (maar toch kleinere) zus

Leuk om allemaal te lezen, volgens mij hebben
Patricia en ik de eerste dagen Bangkok ook zo beleefd... De hitte, de lekkere fruitshakes, heerlijk en goedkoop eten, een foto van het eerste tuktuk ritje ;) super leuk! Wat is alles groot en goud he?! Leuk om al zoveel foto's te zien! Veel plezier, geniet ervan!!

Thea

Nog geen week weg en al zoveel moois gezien Wauw! -X-

Josina

Leuk leuk leuk! Ben super jaloers op je! Geniet van je tijd daar en de vrijheid :D ben benieuwd naar je volgende verslag! xx

Ellen (niet je nichtje)

Nu eindelijk de foto's in het groot gezien en ziet er echt heeerlijk uit! Lekker bruin worden heuuujjj! Geniet ervan en we spreken elkaar snel weer! :)

xxx

je mar enige nicht!

heey lau,

klinkt goed allemaal joh! een een paar dagen al zoveel gedaan en mooie fotos gemaakt!
ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

liefs Marene

David, Maria en Emilie

Hey Laura! Leuk om te lezen dat de eerste dagen al zo goed bevallen. Echt een avontuur zo'n grote reis. Je hebt ook al supermooie foto's gemaakt. Vooral de detailfoto's van Wat Pho zijn echt gaaf! Dat zal in het echt zeker nóg indrukwekkender zijn. Geniet van je reis, we gaan je verhalen volgen :-) liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!