Lauras.reismee.nl

Zuid Thailand

Het is eigenlijk alweer te lang geleden dat ik iets geschreven heb dus hopelijk vergeet ik niets. En prepare want het wordt een lang verhaal (het regent hier enorm dus een geschikt moment om even te internetten).

De 31e zijn Lisanne en ik met de nachttrein vanuit Bangkok naar Suratthani gegaan om naar Koh Samui te gaan. Koh Samui wilden we vooral gebruiken ter overbrugging omdat we 6 april in Koh Phangan wilden zijn voor de Full Moon Party. Koh Samui viel ons dan ook wat tegen, het is er namelijk enorm toeristisch. ‘s Avonds in de barstreet Thaise dames in veel te korte rokjes etc. Uiteindelijk wel gewoon een paar fijne dagen gehad, de eerste dag zijn we allebei op het strand in slaap gevallen 'Zullen we even liggen? Ja kunnen we wel even doen', treinreis bleek toch vermoeiender dan we dachten. Dagen erna nog een lekkere massage genomen, heerlijk eettentje gevonden (soort garage haha) en op zoek gegaan naar shirts voor de Full Moon party. Ook nog naar een lokaal marktje gelopen wat eigenlijk het mooiste was dat we er gezien hebben. We kwamen hier ook in een wijkje terecht waar we zagen hoe bijv. de straatverkopers wonen. Heel mooi daar en nadat ik Kapunka (dankjewel) zei toen ik wat te drinken kocht werd er dan ook hartelijk (uit)gelachen. Kindjes wilden graag mooi poseren voor de foto. We hebben hier ook nog een eilandtour gedaan en daarmee direct alle toeristische dingen gezien. Werden ook gedropt bij een monkey show en mocht ermee op de foto etc maar dat vonden we allebei maar zielig. Ook een waterval beklommen (poeeee!) maar we werden wel beloond want het was erg mooi. Ook de Mother and Father Rock gezien, rara waarom heten deze zo? Na de dagtrip zijn we bij het ziekenhuis afgezet voor mijn muggenbulten (lees: plakkaten van 10 cm doorsnede). Vanuit thuis had ik hiervoor al pilletjes mee gehad van de dokter (allergie) maar deze hielpen niet echt. Het International Hospital was super netjes en ik heb er een mini-infuusje gehad, twee soorten tabletjes en nog een crème. Gelukkig helpt dit wel, alleen komen er steeds weer nieuwe dus blijf ik wel lekker bezig ;-).

Super lief

Vervolgens hebben we 4 april de boot naar Koh Phangan gepakt. We hadden in Koh Samui al een guesthouse gereserveerd omdat vanwege de Full Moon party alles vol zit. We zaten heel rustig maar het was echt een paradijsje! Hutje op het strand en elke avond een prachtige zonsondergang. Hier heerlijk gerelaxed en bijna niets gedaan. 6 april was het dan zover: de Full Moon party. In het stadje hadden we al een shirt & verf gekocht en ‘s avonds hebben we met een groepje mensen al flink wat voorpret gehad door elkaar te beschilderen. We zijn met een jongen en twee meiden uit Engeland en nog een Nederlandse jongen erheen gegaan en het was echt fantastisch! We vreesden een beetje voor de verhalen, maar het was heel bijzonder. Iedereen is vrolijk en ‘open', letterlijk dansen op het strand tot de zon op komt, drinken uit buckets, vuurshows en gewoon een hele leuke sfeer. Er zijn ook zogeheten ‘Sleeping areas' haha en het bleek erg verstandig om daar te gaan liggen want anders werd je flink toegetakeld. In het licht naar huis (nog een meisje bewusteloos tegen me aan in de taxi), ‘s nachts de zee in geweest en de dag erna de hele dag een enorme hangover gehad, maar dat was het waard! Daarna nog leuke tijd gehad met die engelsen, wel lekker rustig aan gedaan want niemand was echt fit meer.

Ons paradijsje (alleen hier minder zonnig omdat het al later was)

Wachten op de taxi ;-)

Na vier nachten in Koh Phangan, hebben we 8 april weer de boot gepakt naar Koh Tao, het duikeiland. We zijn direct door gegaan naar Impian Divers waar we wilden duiken en besloten om de volgende dag al te starten in plaats van een dagje rust, zodat we met nog een ander Nederlands meisje in de groep konden (Eline). We kregen eerst wat theorie en gingen daarna de boot op. Bepakt en bezakt het water (zee) in en dan maar deflaten om het water in te zakken... Ik stond meteen al versteld want wow dat is echt gewoon een hele tweede wereld! Het was nog wel even wennen om onder water te ademen. We moesten allerlei oefeningetjes doen zoals je duikbril vol laten lopen en dan onder water weer leeg blazen. Daarna mochten we tot 6 meter diep duiken en moesten we nog een zwemtest doen en 10 minuten watertrappelen. Lisanne besloot na die dag te stoppen omdat ze het wat eng vond en last van haar oren had en dus niet echt kon genieten van het uitzicht. Daardoor ging ik ook wat twijfelen maar toch besloten om door te gaan en daar ben ik achteraf erg blij mee. Want jawel, ik ben een heuse Padi Open Water Diver! Ook de tweede dag begonnen we (ik en Eline) met theorie en hebben we nog veel oefeningen gedaan: vest onder water uit, loodgordel af, lucht weg etc. Daarna nog twee duiken gemaakt en de derde dag was vooral fundiven. Super veel mooie dingen gezien en zelfs naar een wrak gedoken. Op het einde kan je steeds meer genieten van je wat je ziet en zie je ook echt het onderwaterleven zoals een werkgarnaaltje die druk bezig is. ‘s Avonds moesten we thuis steeds nog wat hoofdstukken lezen. Na onze laatste duik nog wat laatste theorieles en het examen. We waren helemaal kapot maar het was super! Die nacht vroeg gaan slapen en de dag erna zijn Lisanne en ik samen nog mee de boot op gegaan om een dagje te snorkelen. Op de boot hing altijd een hele leuke sfeer. De 13e was het Songkran (Thais Nieuwjaar) en dat houdt in dat je de hele dag in een groot watergevecht rondloopt haha super vet! We dachten nog even te kunnen pinnen maar werden al te grazen genomen. Maar meteen een waterpistool gekocht (bleek een beetje een zielige alleen dus toen over gegaan op flessen) en ons er vol ingestort. Jong en oud, Thaise mensen en toeristen, iedereen doet mee (en in iedereen komt het kind naar boven). Ook word je door Thaise mensen continu een gelukkig nieuwjaar 'Sawadee Pee Mai Tai' gewenst met talkpoeder. Als jullie er een indruk van willen krijgen kan je misschien het beste even googlen op Songkran (foto's/filmpjes). Ik heb wel foto's gemaakt, maar met mijn onderwatercamera dus het duurt nog even voor ik die heb. ‘s Avonds zijn we naar een ander strand gelopen om daar op stap te gaan. Het was net een mini-fullmoonparty met buckets en dansen op het strand. We zaten ook meteen eerste rang voor seksende stelletjes in de zee (dat hebben we bij de Full Moon Party dan weer niet gezien). We hadden nog afgesproken om contact te houden met Lars (jongen van de duikschool) maar die ging niet meer, dus waren we met zn 3en. Uiteindelijk voegde al snel een Zweed die Eline nog kende uit Indonesie zich bij ons (Andreas) en hebben we met z'n vieren een super leuke avond gehad. Omdat ik wat op had en er een heuse supersooker(!!) binnen handbereik was, liep dit echter weer uit op een natte bedoening. We hebben ook nog leuk gespeeld met Thaise kindjes in de zee, maar dat werd mijn telefoon toch iets te veel, helaas.

(Voorste is niet Eline)

De volgende dag moesten we al om 8.00 uur op om de boot te halen. Dat werd een lange reis, want we zijn gisteren pas rond 19.00 uur in Krabi aangekomen. Hostel gezocht en meteen wat gaan eten bij de nightmarket, heel leuk. De nightmarket was drukbezocht met Thaise mensen, waarschijnlijk vanwege de zaterdag of Songkran, en er was ook een liveband: gezellig! Nog een duizendpoot of iets dergelijks geproefd en een biertje gedronken. Vandaag zijn we een beetje rond gaan lopen en hebben we een tempel bezocht. Daar waren we een ware attractie want een groepje Thaise mensen giechelden steeds als ze ons zagen en wilden met ons op de foto: de vrouw vroeg het eerst voor haar dochter, maar bleek later vooral zelf met ons op de foto te willen haha. Na de lunch wilden we naar de cavetemple maar toen begon het heftig te onweren en regenen. Omdat daar ook een flinke klim omhoog bij hoort en het uitzicht alleen de moeite is bij mooi weer, proberen we dat een andere dag te doen.

Duizendpoot eten (nogal laf, want deze zag er niet eens eng uit)

Zo, jullie zijn weer op de hoogte (en een uurtje verder met lezen). In mijn eerste bericht zei ik trouwens dat het hier vijf uur vroeger is, maar het is hier juist vijf uur later dan bij jullie. Voor meer foto's verwijs ik jullie weer naar Picasa: https://picasaweb.google.com/107369029448533362027/April152012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMyi8vTl-d6_hAE&feat=directlink

Hoe is het daar? Erik al een stage gevonden? ;-). XX

Reacties

Reacties

Maartje

Jaaaa eindelijk foto's van een duikpak!! ;) supergoed dat je je padi hebt!! Zo te lezen verveel je je nog niet... Gelukkig nieuwjaar en geniet!!

Xx

Maartje

Hey Lau, die link naar je foto's doet het niet of ligt dat aan mij??

Ann

Aaaah Lau supervet! Het klinkt heel goed en ziet er natuurlijk lekker uit, ook je hutje op het strand haha. De link doet het bij mij ook niet idd, dus foto's wacht ik nog even af haha! Geniet ervannnn :) x

Patricia

Wat gaaf zeg!!! Goed van je dat je padi hebt gehaald! Thais nieuwjaar is wel gaaf he! Ik heb net 4 dagen van water gooien achter de rug.
Vervelend van je muggenbulten. Hopelijk gaat je lichaam er langzaam aan wennen (dat was bij mij in ieder geval wel).
Geniet ze en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Laura

Thanks voor de reacties! Hopelijk doet de link het nu wel...

Lau T

Lau! Leuk verhaal!!! Ben echt jaloers joh! Whaha die fathers en mothers rock ;) Oh t ziet er zo mooi uit allemaal! Geniet ervan, maar ik weet zeker dat je dat al volop aan het doen bent! Dikke kus

Thea

Super, na regen komt zonneschijn!
Bij ons is het koud en ik verlang dan ook naar de zomer. Nog een weekje werken en dan hebben Jan en ik vakantie. We gaan dan ook een weekje naar Frankrijk en hopen wel op wat warmer weer.
Blijf genieten groetjes van ons.

Henny

Fijn dat je weer boven water bent we begonnen ons al
zorgen te maken omdat we een hele tijd al niets meer gehoord hadden. Gelukkig dat alles nu weer goed
gaat en dat je het aan durft weer zo'n spannend avontuur te beleven geweldig.
De groetjes uit Aarle

Rinze

Leuk! Ziet er mooi uit!

Mitchel Suijkerbuijk

Erg leuk om te lezen Laura, volgens mij is het echt super om allemaal mee te maken!! Het ziet er ook echt heel mooi uit als ik die foto's zo eens bekijk.. Geniet er van, maar volgens mij ben je dat wel aan het doen ;)! X

Jos

Als ik de foto"s zie lijkt het een groot openlucht=theater , alsof je in de aziatische gouden efteling en disneyland tegelijk bent , ik zou zeggen geniet ervan , een ervaring
die ze je niet meer afnemen !!!
Ziet er prachtig uit ++

Anniek

Leuk verhaal!! Volgens mij kan ik me niet aanmelden voor een e-mailalert, dus zal proberen het in de gaten te houden of er een nieuw verhaal op staat.

Super tof dat je je padi hebt gedaan!! Mooi he, die onderwaterwereld. Krijg je vast geen spijt van, want er komen nog genoeg plekken waar je kan gaan duiken.

Geniet van het noorden!!

xx vanuit Sapa!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!